Dnia 5 września 2024 r. odbyło się uroczyste wydarzenie, które uświetniło jubileuszowy rok firmy Krka. Wydarzenie to było szczególne, gdyż miało na celu odsłonięcie nowego elementu firmowej rzeźby Dziewczyny z Książką. Rzeźba, stojąca dumnie na platformie przed dwoma najbardziej zaawansowanymi zakładami produkcji farmaceutycznej Krka, została wzbogacona o nową książkę z inskrypcją: „Łączymy ambitne pomysły, profesjonalne podejście, kreatywność, śmiałość i odwagę. Od 70 lat”. Wydarzenie uświetniła obecność Pani Prezydent Słowenii, dr Natašy Pirc Musar.
Rzeźba Dziewczyny z Książką, stworzona przez cenionego akademickiego rzeźbiarza Jurija Smole, została zaprezentowana po raz pierwszy w 2019 r., kiedy Krka dołączyła do ogólnokrajowego projektu Growing Book.
Od tego czasu, Dziewczyna rozwijała się wraz z nami, ponieważ wciąż dodajemy do rzeźby nowe książki, upamiętniające ważne kamienie milowe w historii firmy. Każda z tych książek zawiera myśli odzwierciedlające nasze podejście do edukacji, pracy, innowacji i kreatywności. Przesłanie towarzyszące naszej 70 rocznicy obejmuje zasady, którymi kierowaliśmy się przez lata i służy nam niczym drogowskaz na przyszłość.
W swoim uroczystym przemówieniu, Prezydent Republiki Słowenii, dr Nataša Pirc Musar, podkreśliła: „Cieszę się, że Krka dostrzegła szersze społeczne znaczenie projektu Growing Book i wsparła go w tak zdecydowany sposób. W 65 rocznicę powstania spółki poszliście jeszcze dalej. Staliście się jedyną firmą, która umieściła rzeźbę dziewczynki trzymającej książkę w samym sercu swojej firmy. To nie tylko doskonały przykład dla całego świata biznesu, ale także odzwierciedlenie wiary w fakt, że właściwa droga leży w poszerzaniu i pogłębianiu wiedzy”.
Pamiątkowa monografia zatytułowana „70 lat: Żyć zdrowym życiem” wzbogaciła naszą kolekcję książek, stanowiąc żywe świadectwo wyrazistej tożsamości i wyjątkowej kultury korporacyjnej Krka. Z tej okazji Prezes Zarządu i Dyrektor Generalny Grupy Krka, Pan Jože Colarič, rozważał nad trwałą istotą sukcesu w obliczu stale zmieniającego się otoczenia biznesowego, które wymaga nowych strategii: „U podstaw naszej działalności wciąż najważniejsi są ludzie. Osiągnięcie naszych celów zawsze zależało tylko od nas. To, co było faktem w przeszłości, jest faktem dzisiaj i pozostanie faktem jutro”.